Як коронавірус вплинув на локальну журналістику та інші результати Digital News Report

Інститут дослідження журналістики Reuters спільно з Оксфордським університетом опублікував щорічну доповідь Digital News Report. Один із розділів у ній присвячений локальній журналістиці та ставленню читачів до місцевих новин у 40 країнах, які брали участь у дослідженні. І ось його головні тези. Про це йдеться у матеріалі Агенції розвитку локальних медіа.

Інтерес до місцевих новин зростає

Ще до кризи, пов’язаної з Covid-19, майже 47% респондентів в усіх країнах відзначили, що вони дуже або надзвичайно зацікавлені у місцевих новинах. Для порівняння — про зацікавленість політикою заявили 37%.

Загалом рівень довіри до медіа під час пандемії зріс майже в усіх країнах. І він більш ніж удвічі вищий, ніж довіра до соцмереж, відеоплатформ чи месенджерів.

Локальні видання мають високий рівень довіри

У США на першому місці за рівнем довіри саме місцеве телебачення. Локальним новинам довіряють 60%. На другому місці — BBC News. Далі — Wall Street Journal, New York Times та інші відомі видання.

У Великій Британії на першому місці BBC News, а от локальні та регіональні газети — на четвертому. Їм довіряють 55%, що на 1% більше, ніж у Guardian.

У Чехії першу трійку ділять між собою суспільний мовник, локальні газети і радіо. У Франції регіональні газети на першому місці (їм довіряють 60% опитаних) — вони обходять такі видання, як Le Monde, Le Figaro і телевізійний канал France Info. У Німеччині локальні газети поступаються лише каналам ARD та ZDF. У Польщі за місцевими виданнями третє місце і 66% — попереду радіостанції RMF FM та Radio ZET.

У Норвегії локальні видання на другому місці. І ще один цікавий факт — 64% тих, хто платить за новини, платять саме за доступ до локальних видань. У цій країні онлайн-контент є у більшості місцевих видань — загалом під час опитування згадували 129 різних назв. У США 30% підписуються на один або декілька місцевих видань. А от у Великій Британії пейвол є лише у декількох локальних видавців.

Конкуренція з соціальними мережами

Під час пандемії коронавірусу саме місцеві спільноти у Фейсбук вийшли на перший план, адже там можна було підтримати локальний бізнес, який постраждав. 31% опитаних назвали місцеві групи або сторінки джерелом локальних новин для себе. 28% використовували їх для спілкування з сусідами та друзями. Для 13% джерелом новин залишаються повідомлення від місцевих органів влади. І це важливо розуміти — адже наразі навіть неновинні спільноти можуть стати безкоштовним та зручним альтернативним джерелом інформації.

Головні виклики попереду

Автори дослідження відзначають, що для багатьох локальних редакцій в пріоритеті лишаються друковані видання — принаймні так було до кризи. Частково це відбувалося через те, що місцеві ЗМІ значно повільніше вкладалися в розробку мобільної версії сайту або відеоформати. Навіть у Норвегії, модель якої часто беруть за приклад для локальних новин, бізнес лишався залежним від великої кількості людей 55+ серед аудиторії. Вони втричі активніше цікавляться місцевим контентом — у порівнянні з категорією 18–24-річних. При цьому інтерес саме до локальних новин більш-менш однаковий як у тих, хто має вищу освіту, так і серед тих, хто її не має.

Під час пандемії багато друкованих видань назавжди припинили свою роботу, інші ж доводять свою цінність і допомагають читачам пережити цей непростий період. Але економічний тиск наростає — і ті зміни, на які раніше був час, тепер відбуватимуться значно швидше. Для місцевих ЗМІ важливим буде пошук стабільної бізнес-моделі, зацікавленість молодшого покоління користувачів і швидкий перехід до онлайн-контенту та залучення аудиторії. За прогнозами, саме 2021 рік стане показовим — наскільки у читачів та влади є довіра до місцевих медіа.

Що ще варто знати

У різних вікових групах зростає інтерес до новин в Instagram — найбільше в категорії 18–24. При цьому лідерами по споживанню новин на платформі лишаються Facebook та Youtube.

Ще цікавий факт — понад 50% користувачів надають перевагу новинам від видань, які не мають чіткої точки зору. Причому чим старшою є аудиторія, тим активніше проявляється ця тенденція.

Серед щотижневих розсилок локальні новини — на другому місці. На них підписані 38% користувачів. Більше лише у загальних щоденних новинних розсилках — 60%. А от найменше читачів цікавлять спорт, технології та робочі розсилки.

Повний текст дослідження можна переглянути за посиланням.

Читайте також:

Юліана Охотнік, менторка Агенції розвитку локальних медіа “Або”