У незалежних регіональних ЗМІ зріс трафік за час пандемії – дослідження MDF

Незалежні регіональні медіа, які дали інтерв'ю та пройшли онлайн-опитування, повідомили про зростання трафіку під час пандемії коронавірусної інфекції: у 50% респондентів показники відвідуваності зросли на 25-65%, ще в 23% – на 100%. Про це йдеться в дослідженні «Незалежні регіональні медіа в Україні: як рухатися вперед і планувати» від Media Development Foundation, повідомляє "Детектор медіа".

До опитування долучилися 26 медіа в два етапи: перший відбувся в січні-лютому 2020 року (інтерв’ю), а другий – у травні-на початку червня (онлайн-опитування).

Водночас редакції уточнили, що наприкінці травня ажіотаж навколо теми COVID-19 почав спадати, тому відвідуваність теж почала повертатися до звичних показників.

«Але отримати максимум користі з цього редакціям майже не вдалося: в медіа не було сформованої стратегії як зацікавити цю нову аудиторію та перетворити її на лояльних постійних читачів. Лише незначна частка опитаних відзначила, що ця нова аудиторія конвертувалася в підписників у соцмережах, зокрема – у Facebook та Telegram. А через здешевлення показів рекламних креативів на programmatic-біржах отримати великий дохід від трафіку теж не вийшло», – йдеться в повідомленні.

Опитування показало, що редакції стали менше використовувати Twitter, Viber, ВК та Telegram, натомість – більше використовувати Instagram.

Крім того, дослідження свідчить, що карантин змінив ринок нативної реклами: «У перші місяці пандемії нативні проєкти або відкладали на потім, або скасовували, або ж замовники почали просити про відтермінування платежів. У відповідь редакції почали пропонувати нові формати для таких партнерств, роблячи їх більш простими та дешевими у виконанні. Ці ж нові умови прискорили для медіа перехід до організації роботи через цифрові інструменти — шлях, який мав тривати два роки, видання пройшли за два місяці».

Перехід на дистанційний формат роботи не став проблемою для регіональних редакцій, окрім телебачення. Однак ЗМІ відмовлялися від складних мультимедійних продуктів та зовнішніх профільних працівників, які їх створювали. 23% медіа довелось звільнити частину працівників.

«Дистанційна робота також допомогла медіаменеджерам подивитися збоку на структури своїх організацій та визначити, чого їм бракує й які нові відділи їм треба запланувати та створити, а які відділи оптимізувати. <…> Планування в редакціях перейшло на коротку перспективу — з місяця на місяць», – зазначається в дослідженні.  

Більше даних про розвиток незалежних регіональних редакцій читайте в повному тексті дослідження.

Дослідження підготовано на основі інтерв'ю проведених в січні-лютому 2020 та додаткового онлайн-опитування – в травні-на початку червня 2020, під час карантину. До участі в дослідженні відібрано 26 медіа за критеріями: географічні (медіа з усіх регіонів України), контент (сучасний відповідає журналістським стандартам, різний за жанрами), роль, яку медіа відіграють в своїй громаді (провідні медіа в своїх регіонах, хоч і різні за чисельністю аудиторії), типи (онлайн, ТБ, друковані, радіо та конвергентні).

Нагадаємо, генеральний директор сейлзхаусу Ocean Media Андрій Партика повідомив, що за підсумками першого тижня червня (1-7 червня), кількість брендів, які рекламуються на українському телебаченні, зросла на 21% порівняно з найбільш кризовим 19-м тижнем 2020 року (4-10 травня). Зокрема, на 23-му тижні (1-7 червня) в ефір вийшли 153 бренди. Тоді як на 19-му тижні (4-10 травня) – 125 брендів. На думку пана Партика, таким чином, український телеринок пройшов дно коронакризи і почав відновлюватися.